Marie Claire – 2022. május 03.
Az előítéletek lebontása és befogadó munkahelyek kialakítása a célja a Sokszínűségi Hónap rendezvénysorozatnak, amelyhez idén számos nagy hazai vállalat is csatlakozott, többek között az Ald Automotive, Avis, Bridgestone, BP, Coaching Team, Concorde, IBM, IFUA, JobsGarden, KPMG, Legrand, MVÜK, Praktiker, Queritius, Shell. Az esemény célja, hogy elkerüljük a nemi, faji, vallási, nemzetiségi vagy bármely más alapú munkahelyi diszkriminációt és minél inkább egyenlő esélyeken alapuló társadalmat és gazdaságot hozzunk létre.
Kiemelt helyet kap az oktatás kérdése
A munkáltató szerepe mellett a rendezvénysorozaton kiemelt helyet kap az oktatás és a lányok pályaválasztása is. A Sokszínűségi Hónap első szakmai rendezvényét ezzel kapcsolatban a Szabó Szabolcs Alapítvány gondozza, de az Óbudai Egyetem és a Budapesti Corvinus Egyetem oktatói és diákjai is elkötelezett munkát végeznek nemcsak a rendezvény időtartama alatt, hanem egész évben.
A befogadó környezet kialakítása mindannyiunk feladata és érdeke is, hiszen, ha befogadó munkahely által előállított terméket vagy szolgáltatást vásárolunk, minden elköltött forintunkkal a társadalmi sokszínűséghez járulhatunk hozzá. „Ajándék, amivel kétszer ad” címmel beszélget ezért a felelős vásárlás fontosságáról a Fruit of Care és a Tudatos Vásárlók Egyesülete is.