Bolt – Szállítás és fizetés

A Bolt felület használata

3.1 A regisztráció és a Fiók menüpont használata

3.1.1    A Weboldalon „Fiókom” menüpont ikonra kattintva juthat el a regisztrációs és belépési felületre. 

3.1.2    A Weboldalon csak 18. életévet betöltött személy regisztrálhat. A regisztráció során az alábbi adatokat szükséges megadnia: e-mail címét, jelszavát. A regisztráció során, illetve azt követően a későbbiekben is a következő adatok megadására van lehetőség: név, telefonszám, számlázási cím, szállítási cím. A sikeres regisztrációról a rendszer e-mailben visszaigazolást küld Önnek. A regisztráció törlésére bármikor van lehetősége.

3.1.3    A regisztráció során megadott adatok helyességért Ön felel. A vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis, azaz abból jog vagy kötelezettség nem keletkezik. A felelősségünket teljes mértékben kizárjuk, ha Ön más nevében, más személy adataival veszi igénybe a Weboldal szolgáltatásait. Az adatok helytelen megadásából eredő valamennyi kár Önt terheli. Az adatbeviteli hibákat a Fiókom oldalon vagy a megrendelés leadását megelőzően javíthatja.

3.1.4    Amennyiben rendelkezik fiókkal, akkor a felhasználónév és jelszó megadásával a „Fiókom” menüpontban tud belépni fiókjába a vásárlás bármely pontján. Amennyiben jelszavát elfelejtette, úgy felhasználónév, vagy e-mail cím megadásával tud új jelszót igényelni. Semmilyen felelősséget nem vállalunk azért, ha az Ön felhasználó neve és/vagy jelszava nekünk fel nem róható okból illetéktelen harmadik személyek számára hozzáférhetővé válik.

3.1.5    A webáruházban kizárólag a 18. életévüket betöltött személyek vásárolhatnak. Abban az esetben, hogyha az ajándékcsomagban alkohol tartalmú ital van, a futár az átadásnál ellenőrizheti, hogy a vásárló a 18. életévét betöltötte-e.

3.2 A Boltban található Áruk

3.2.1    A Boltban Ön Áruként jellemzően termékcsomagokat rendelhet meg. Ön kizárólag olyan Áru tekintetében adhatja le megrendelését, amelyet a Weboldalunkon eladásra kínálunk. Az Áru egyes tulajdonságai a Weboldalon, az adott Áru leírásában szerepelnek. A megrendelt Áruk darabszáma vonatkozásában mennyiségi korlátokat alkalmazhatunk, amely tényt a Weboldalon feltüntetjük a korlátozással érintett Áruknál.

3.2.2    A megjelenített Áruk kizárólag a Weboldalon rendelhetők meg. A Weboldalon részletesen feltüntetjük az Áru nevét, leírását, valamint arról fotót jelenítünk meg. Az Áruk adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Nem vállalunk felelősséget a Weboldalon megjelenő kép és az Áru tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.

3.2.3    Amennyiben Ön jogi személyként vásárol, úgy tájékoztatjuk arról, hogy a Weboldalon kizárólag kiskereskedelmi tevékenység keretében értékesítjük Árunkat, így jogi személyként kizárólag akkor adható le megrendelés, ha a jogi személy végső felhasználónak minősül. Jogi személy vásárló esetén abban az esetben, ha az Árut a jogi személy tevékenységi körében (viszonteladóként) kívánják felhasználni, úgy a felhasználás megkezdését megelőzően vegyék fel velünk a kapcsolatot e-mailben.

3.2.4    Az Áru vételára az egyes Áruk tekintetében a Weboldalon kerül rögzítésre. A feltüntetett vételárak minden esetben bruttó, azaz általános forgalmi adóval növelt árak. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra. A feltüntetett Vételár egységár, azaz egy darab Áru (jellemzően termékcsomag) vételárát rögzíti. Az Áru vételára Forintban van meghatározva.

3.2.5    Egyéb költségnek minősül a szállítási díj. A Vételár nem tartalmaz szállítási díjat.

3.2.6    Az Áruk vételárát bármikor módosíthatjuk azzal, hogy a módosított vételár a Weboldalon történő megjelenéssel lép hatályba. A módosított vételár nem alkalmazandó azon megrendelésekre, amelyeket Ön a módosított vételár Weboldalon történő meg-jelenését megelőzően adott le, függetlenül attól, hogy a Vételárat már megfizette-e vagy sem. A Kosárba helyezett, de még le nem adott megrendelés esetén a Kosárban lévő Áruk vételára megváltozhat a fentiekre tekintettel a megrendelés leadásáig.

3.2.7    Amennyiben hibás ár kerül a Weboldal felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. az Áru közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor nem vagyunk kötelesek az Árut hibás áron szállítani, hanem felajánljuk a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében Ön elállhat vásárlási szándékától. Hibás ár esetén feltűnő értékaránytalanság áll fenn az Áru valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.

3.3 A megrendelés folyamata

3.3.1   Megrendelés leadása: Ha Ön regisztrált felhasználónk, úgy a bejelentkezést követően tud megrendelést leadni. Ha Ön nem regisztrált felhasználónk, úgy lehetősége van a regisztráció elvégzésére, vagy regisztráció nélkül is lehetősége van a vásárlásra. 

3.3.2   Termékcsomag kiválasztása és összeállítása: Önnek mindenekelőtt ki kell választania a termékcsomagot a Boltban. A termékleírásban minden esetben feltüntetjük, hogy a termékcsomagon belül az egyes termékkategóriák (termékek) közül melyek azok, amelyek nem módosíthatók (fix termékek), és melyek azok, amelyek esetében Ön tudja kiválasztani a felajánlott opciók közül, hogy melyik termékvariáció (variáció) kerüljön a csomagba (választható termékek). Utóbbi esetben a legördülő menüből tudja kiválasztani, hogy milyen termékvariációval szeretné a termékcsomagot megvásárolni. Abban az esetben, hogyha egy adott termékkategórián belül eltérő a termékvariációk ára, akkor a termékcsomag összértéke a kiválasztott termékvariáció árának megfelelően automatikusan változik. 

3.3.3   Kosárba helyezés: Miután Ön kiválasztotta és összeállította a termékcsomagot, a kosárba kell helyeznie azt. A sikeres kosárba helyezésről felugró üzenetben kap értesítést. 

3.3.4   Kosár menüpont: A „Kosár” menüpontra (szatyor ikon) kattintva ellenőrizheti, hogy mi került kosárba. A kosárba helyezést követően lehetősége van a kosárban szereplő Áruk módosítására, illetve a mennyiség módosítására is. Ugyanakkor a „Kosár frissítése” gombot kell használnia ahhoz, hogy a kosárban szereplő Áruk és mennyiségük véglegesítésre kerüljön, valamint a Kosár a megfelelő összértéket mutassa. A nem regisztrált felhasználók esetében a „Kosár összesen” felületen a kiválasztott Áruk vételára kerül csak összesítésre, míg a szállítási költség a Pénztár oldalon kerül kiszámításra a szállítási cím megadását követően. Azok a regisztrált felhasználók számára, akik korábban már megadtak szállítási címet, a szállítási összeg is feltüntetésre kerül az összesítésben. 

3.3.5   A pénztár: A „Kosár” menüpontból a „Tovább a pénztárhoz” menüpont kiválasztásával a „Pénztár” oldalra lehet továbblépni. Ezen az oldalon szükséges megadnia számlázási és szállítási adatait. Kérjük, hogy különös körültekintéssel, pontosan adja meg az adatokat. 

számlázási adatok (név, cím) vonatkozásában a piros csillaggal jelölt adatok megadása kötelező, ezen adatok hiányában az Árut nem fogja tudni megvásárolni. 

szállítási adatok vonatkozásában a címzett nevét és címét kell megadni. Annak érdekében, hogy a futár fel tudja venni a címzettel a kapcsolatot, kérjük, hogy a címzett e-mail címét és telefonszámát is adja meg. Visszaküldési cím megadására is van lehetőség, amelyre az Árut visszaküldjük, hogyha az eredeti szállítási címen a kézbesítés bármilyen okból sikertelen volt. Amennyiben nem állít be visszaküldési címet, úgy a számlázási címet tekintjük visszaküldési címnek. 

3.3.6   Mentett címek kezelése: Több termékcsomag vásárlása esetén lehetősége van több szállítási cím és címzett megadására is a „Szeretne több címre szállítást kérni” opció kiválasztásával. Ebben az esetben a kosárba helyezett valamennyi Áru (termékcsomag) vonatkozásában kiválaszthatja, hogy az adott Árut milyen címre szállítsuk ki. Az Áru mellett megjelenő legördülő listából választhatja ki, hogy milyen szállítási címre kívánja a termékcsomagot kiszállítani. Regisztrált felhasználók esetében a legördülő listában a korábban mentett címek jelennek meg. Nem regisztrált felhasználók, illetve a regisztrált felhasználók számára abban az esetben, hogyha új címet kívánnak felvenni, vagy a meglévőket menedzselni a “Mentett címek”-re kattintva tudják azt megtenni. Ezen a felugró ablakon az „Új cím hozzáadása” gomb megnyomásával lehet további címeket felvenni. Ugyanezen a felületen lehetőség van a már felvett címek törlésére, illetve alapértelmezett cím kijelölésére. 

Valamennyi címzett esetén kérjük, hogy adja meg a címzett telefonszámát és e-mail címét is, hogy a futár fel tudja a kapcsolatot venni a címzettekkel. 

3.3.7   A rendelés tartalma: A pénztár oldalon „A rendelés tartalma” felületen található meg az összesített rendelés a következő információkkal: a termékek (fontosabb jellemzőikkel), a szállítási cím, a részösszegek és a rendelés összesített összege. Több szállítási cím megadása esetén a különböző szállítási címek is csomagokkal együtt kerülnek részletezésre, az adott szállítási címre vonatkozó szállítási költséggel együtt. A rendelés tartalma (összesítés) alatt található gombokkal lehet tovább lépni a fizetésre. 

3.3.8   Fizetés: A webáruházban a Global Payments pénzügyi szolgáltató által biztosított bankkártyás, Google Pay és Apple Pay fizetési lehetőségek állnak rendelkezésre. A Webáruházban történő fizetés a Global Payments fizetési szolgáltató által biztosított biztonságos felületeken történik.  Fizetéshez kapcsolódó adatokat kizárólag a Global Payments és a kártya kibocsátó bank (pénzügyi intézmény) kezeli. 

fizetés indításához a „Tovább a fizetéshez” gomb megnyomását követően tudja megadni a bankkártya adatait, illetve Google Pay és Apple Pay fizetést kezdeményezni a Global Payments fizetési szolgáltató által biztosított felületen. A „Tovább a fizetéshez” gomb megnyomása előtt jelölje be az „Elolvastam és elfogadom az Általános Szerződési Feltételekben foglaltakat” négyzetet. Amennyiben nem regisztrált felhasználóként vásárol, akkor a fizetés indítása előtt szükséges megadni a számlázási adatok csillaggal jelölt (kötelező adatok) mezőit. Az adatok megadását követően a „Tovább a fizetéshez” gomb megnyomásával indíthatja el a bankkártyás fizetést a Global Payments által működtetett felületen keresztül, a kártyakibocsátó bank biztonsági eljárásának megfelelően (kétlépcsős hitelesítést követően). 

3.3.9    A megrendelés visszaigazolása: Sikeres fizetést követően Önt automatikusan visszairányítja a rendszer a Weboldalra, ahol a rendelése státuszát és összegző adatait láthatja. A megrendelés visszaigazolásáról e-mailben is küldünk Önnek értesítést. A megrendelés kiszállítása várhatóan 5-7 napon belül történik meg. 

3.3.10 Szállítás: A megrendelt Árukat a GLS futárszolgálattal juttatjuk el a megadott címre (jellemzően a csomag átadásától számított 1 munkanapon belül). A futárszolgálatnak való átadásról a megrendelőt emailben értesítjük. Amennyiben Ön a szállítási címhez telefonszámot is megad, úgy kényelmi szolgáltatásként térítésmentesen biztosítjuk a “Telefonos értesítés” szolgáltatást. Ez azt jelenti, hogy az első kézbesítést megelőző 1 órán belül a futár az Ön által megadott telefonszámon felhívja a címzettet és tájékoztatja a várható érkezéséről, hogy a címzett felkészülhessen a csomag fogadására.

Amennyiben sikertelen az első kézbesítési kísérlet, a futár értesítést hagy a címzettnél, amiben jelzi, hogy csomagot próbált meg kézbesíteni. Ha nem jelentkezik a címzett a futárnál vagy a címzetteknek fenntartott ügyfélszolgálaton, akkor az első kézbesítési próbálkozás utáni 3. munkanapon a futár újból megkísérli a csomagot átadni a címzettnek. Amennyiben sikertelen a második kísérlet is, akkor az azt követő 2. munkanapon harmadszorra is megkísérli a csomag kézbesítését.  Amennyiben a harmadik kísérlet is sikertelen, akkor a csomag a feladónak kerül visszaszállításra – ebben az esetben a szerződés (azaz a megrendelés) meghiúsultnak tekintendő. 

3.3.11 Meghiúsulás: Abban az esetben, hogyha a szállítási cím nem egyezik meg a számlázási címmel, úgy a futár szolgáltató az át nem vett csomagokat a számlázási címben szereplő címzettnek szállítja ki. Amennyiben a számlázási címen sem veszik át a csomagot, a csomag visszaszállításra kerül részünkre – ebben az esetben a szerződés (azaz a megrendelés) meghiúsultnak tekintendő. Tájékoztatjuk, hogy amennyiben a szerződés a jelen pontban foglaltak miatt meghiúsul, úgy a megfizetett vételárat visszafizetjük az Ön részére, azonban a visszafizetendő összegből levonjuk a szerződés meghiúsulásával kapcsolatos költségeket és a minket ért kár összegét. Abban az esetben, ha a termékcsomagot egyedi jellege miatt nem tudjuk más személynek értékesíteni, vagy az romlandó terméket tartalmaz, úgy a vételár az Ön részére nem jár vissza. 

3.3.12 Számlázás: A vételárról a megrendelés (és fizetés) időpontjában elektronikus előlegszámlát állítunk ki. Azt követően, hogy az Áru a futárszolgálatnak átadásra került, kiállítjuk elektronikus végszámlánkat, amelyet továbbítunk az Ön e-mail címére. 

3.4 A megrendelés teljesítése

3.4.1    A megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, mely esetben, ha az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő 1-2 munkanapon kerül feldolgozásra.

3.4.2    Amennyiben az Áru valamilyen okból mégsem elérhető, úgy helyettesítő Árut ajánlunk fel, amelyet Ön nem köteles elfogadni. Ha a helyettesítő Árut nem fogadja el, a fizetett összeget visszatérítjük.

3.4.3    Az Áruk csak házhoz szállítással rendelhetők. A Weboldalon megvásárolt Áruk házhoz szállítását futárszolgálattal biztosítjuk Magyarország egész területén. Amennyiben a kosár több termékcsomagot tartalmaz előfordulhat, hogy az egyes termékcsomagokat egyenként kézbesítjük, de ebben az esetben nem számítunk fel több szállítási költséget és a különböző kiszállítási időkről Önt előzetesen tájékoztatjuk. A termékcsomag oldalán tájékozódhat a várható szállítási díjról és szállítási időről. A pontos díj a „Pénztár” oldalon jelenik meg és hozzáadódik a végösszeghez.

3.4.4    A kárveszély akkor száll át Önre, amikor a címzett, Ön vagy a címzett, Ön által kijelölt más személy birtokba veszi a dolgot. A címzett köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és az Árun vagy a csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni. Sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem fogadunk el!

3.4.5    A szerződés részünkről akkor teljesített, ha a címzett (vagy a megrendelő által megjelölt személy) a szerződés tárgyát képező Árut átvette. A szerződés az Ön részéről akkor teljesített, ha az Áru Vételárát, valamint az egyéb költségeket (szállítási díjat) megfizette.

3.4.6    Eltérő megállapodás hiányában, a szerződés megkötését követően 5-7 napon belül kötelesek vagyunk az Ön rendelkezésére bocsátani az Árut.  

3.4.7    Késedelmünk esetén Ön jogosult póthatáridőt tűzni. Ha a póthatáridőn belül nem teljesítünk, Ön jogosult a szerződéstől elállni.

Ön póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni, ha 

a)            a szerződés teljesítését megtagadtuk; vagy 

b)            a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben – és nem máskor – kellett volna teljesíteni, azaz az Áru jellege, vagy az Ön erre irányuló és az általunk elfogadott kérése esetén az Árut meghatározott időpontban kell rendelkezésére bocsátani.