Téglásy Zsuzsa 11 éve végzett az Iparművészeti Egyetemen. Diplomamunkája a divatszakmához köthető fiktív parfümreklám volt. A fiatal, fotógráfus most leginkább tárgy- és reklámfotókat készít. Ezen a területen viszont a maximumon teljesít. Minden megbízása kedvenc, ettől érzi jól magát a munkájában. Ahogy azt mi is látjuk honlapunkon, nem hanyagolja el a részleteket.
Mire fókuszáltál, mielőtt elvégezted ezt a munkát? Készültél rá?
Jakab Áron, aki a középiskolában osztálytársam volt, már több éve jelezte, hogy lesz számomra egy ilyen feladat. Ez alatt az idő alatt akár fel is készülhettem volna, de végül rögtönöztem. Az egyszerű tárgyfotókat műteremben fotóztam, a tárgykészítés folyamatát viszont a Bárka Műhelyben Dunaharasztin. Ott nem igazán tudtam, mire számíthatok. Nem tudtam, milyen az épület, milyen környezetben vannak a tárgyak, milyenek a fényviszonyok. Ott derült ki minden. Hogy mégse legyen zavaró részletek a képen – nyilván nem lehet egy teljes műhelyt átrendezni, ahol esetenként hét-nyolc ember is dolgozik – ezért nagyon szűken komponált képeket készítettem, szinte csak utalva arra, amit épp készülni látunk.
Ezzel a technikával tudtam leginkább visszaadni a műhely és a szépen, szakszerűen kidolgozott munkák hangulatát.
Mit helyeztél fókuszba a fruit of care termékeivel kapcsolatban?
Az esztétikumot. Ez volt a legfontosabb. A szépséget kerestük a tárgyakban, és azt a részletekben találtuk meg. Úgy éreztem, hogy egy kis térjátékkal egy kis izgalmat vihetek a fotókba. Először a műteremben csak az egyszerű tárgyfotókat készítettük el – Áronnal végig közösen dolgoztunk – majd egy másik alkalommal, az enterieur fotókat is, ahol arra helyeztük a hangsúlyt, hogy ezeket a lakberendezési tárgyakat az általunk gondolt legmegfelelőbb környezetbe helyezzük el. Találtunk egy szép lakást, ahol meg tudtuk valósítani az elképzelésünket. Úgy érzem, sikerült megjeleníteni a harmóniát, a tárgyak természetességét egy barátságos, otthoni környezetben. Téglásy Zsuzsa fotója
Megérintett annyira ez a munka, hogy akár tudatos vásárlóvá válj, vagy odafigyelj arra, honnan vásárolj?
Az barokkos túlzás, hogy minden vásárlásom alkalmával tudatos vagyok, és összpontosítani tudok arra, mit honnan szerezzek be, de igyekszem. Helyzet és idő függvénye. Ha úgy alakul, körbejárom az adott lehetőségeket, és ráfókuszálok a legszimpatikusabbra, amivel akár tényleg nemcsak magamnak, de másoknak is örömet szerzek. Karácsonyra például gyertyákat szerettünk volna venni ajándékba. Nemcsak a barátainknak, magunknak is. Így kapóra jött a Bárka által kínált lehetőség.
Milyen fotót helyeznél egy óriásplakátra, ami a fruit of care üzenetét hordozná?
Először mindenképpen egy kreatívtól kérnék segítséget… Erősen gyanítom, hogy valami geges dolgot tennék rá, ami felhívja a figyelmet arra, miről van szó. Vagy elgondolkodtató kép lenne… A fotókat örömmel csinálnám meg hozzá.